Školní rok 2020/2021Školní rok 2020/2021 Bílý a červený rybíz – zdravé ovoce výrazné chutiBílý a červený rybíz – zdravé ovoce výrazné chuti Pampeliškový med - nejoblíbenější receptyPampeliškový med - nejoblíbenější recepty Hrajte s námi SUDOKU online! - 3 obtížnosti i pro chytré ženyHrajte s námi SUDOKU online! - 3 obtížnosti i pro chytré ženy
Chytrá žena na Facebooku
Kategorie
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
Neděle 09.05. 2021
Dnes má svátek Ctibor
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 

Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY
Dělená strava? Zase další dieta? Nebojte se, dělená strava spočívá v tom, že své jídlo dělíte na bílkoviny, sacharidy a neutrální potraviny.

Jak na Nový rok, tak po celý rok?

22. 12. 2011 | Praktické rady
Nový rok vítáme plni očekávání a často i předsevzetí. Mnohé věci neovlivníme; co ale ovlivnit můžeme, to je právě onen vstup do dalšího roku - Silvestr. Silvestrovskými oslavami a vítáním přicházejícího roku vlastně končí období vánočních svátků, doba pohody, klidu, porozumění, hojnosti… a často obžerství. Pro mnohé se pak přísloví „Jak na Nový rok, tak po celý rok“ může stát nepříjemnou noční můrou.

Jak si tedy nezkazit konec roku a po silvestrovské oslavě neskončit v lepším případě jen s kocovinou? Jak si zachovat nejen zdraví, ale i dostatek energie? Jednoduše: neutrácejme horentní sumy za různé lahůdky (včetně alkoholu) v takovém množství, které pak vede k přejídání a s tím spojeným zažívacím potížím. Více než kdy jindy platí: užívejte si s mírou!

Ono se to ale lépe řekne, než udělá. Obzvlášť na Silvestra se stává, že se napijeme nebo najíme více než dosyta. Můžeme se alespoň pokusit případným zdravotním potížím předejít: tučná jídla a jiné sváteční kulinářské požitky nekonzumovat v nadměrném množství a během dne si je rozložit na více  porcí, jíst co nejpomaleji (jídlo si vychutnáte a navíc máte zaručeno, že přestanete v nejlepším).

Důležité také je dodržovat v průběhu celého dne a v tomto případě i nočních hodin správný pitný režim -  nejvhodnější je čistá voda, neslazené bylinkové čaje, případně nesycené minerálky. Alkoholické nápoje se ani dnes nezapočítávají J. A nezapomínejte na pohyb na čerstvém vzduchu.

Pokud v sebekázni polevíte, budete muset počítat se zdravotními problémy. Nejčastěji se jedná o nevolnost, zvracení, bolesti hlavy a břicha, zácpu nebo průjem, pálení žáhy, nadýmání. Většina těchto akutních potíží odezní spontánně do dvou dnů. Přesto si o nich pojďme povědět více:

Když už na nevolnost nestačí dostatek tekutin, zkuste sníst bílý jogurt, trochu kysaného zelí nebo snězte čajovou lžičku lněných semínek a dostatečně ji zapijte vodou. Nebo vyzkoušejte zázvorový čaj: kousek zázvoru (asi 5 - 7 cm) nakrájejte na tenké plátky, přelijte litrem vroucí vody a louhujte 15 minut. Pijte po šálcích v průběhu dne. Zázvor zažene nevolnost a zabrání zvracení.

Na nadýmání a bolest břicha pomáhá čerstvý výluh bylinkového čaje. Ideální jsou čaje z kmínu, fenyklu, máty, meduňky nebo heřmánku - zklidňují trávicí trakt a zmírňují bolesti.  Proti nadýmání zázračně pomáhá horké kmínové mléko: lžíci kmínu rozdrtíme v hmoždíři a v šálku přelijeme horkým mlékem (dá se použít i voda). Přikryté louhujeme 10 - 15 minut, přecedíme a pijeme před jídlem.

Dobré trávení podpoří například skořice (ta také zmírňuje průjem a zvracení), zázvor nebo česnek.

Průjem zažene kromě běžných léků třeba rýžová voda: 200 g rýže důkladně propláchneme a spolu se lžičkou mořské soli vaříme 30 minut v 1 litru vody. Poté necháme 30 minut pařit. Přecedíme a pijeme během dne.

Pokud na vydatnou stravu reagujete průjmem, můžete mu předejít pomocí výtažků léčivých rostlin obsahujících hořčiny (například kontryhel nebo borůvky).  Nutný je i zvýšený příjem tekutin, 2 až 3 litry denně - totéž platí i při zácpě.

Na zácpu pomohou přípravky ze semen indického jitrocele nebo lněná semínka.

Mírnější bolest hlavy lze zahnat bez léků: zkuste vypít šálek silného čaje s čerstvě vymačkanou citronovou šťávou. Nebo šálek kávy se lžičkou soli - nechutná, ale opravdu pomáhá (mám osobně vyzkoušeno)! Dobrá je i masáž spánků mátovým olejíčkem a koupel nohou v teplejší vodě. Dobře vám udělá i pobyt na chladném vzduchu - nezapomeňte ale na teplé oblečení, abyste si domů pro změnu nepřinesli nachlazení J.

Když se vám nevyhne pálení žáhy, zkuste se vy vyhnout kofeinovým nápojům, sladkému kynutému pečivu, ostrým, kyselým a kořeněným pokrmům a zakouřenému prostředí. Kromě antacid pomůže voda s jedlou sodou nebo lžička hořčice s kouskem chleba. Na noc si dejte pod hlavu o jeden až dva polštáře více.

Samozřejmě, že důsledkem přejídání mohou být i závažnější onemocnění jako žlučníková kolika, akutní zánět slinivky a podobně. Ale ty se nás nebudou týkat - jsme přece Chytré ženy! Ať je tedy ten váš (náš) Silvestr svátkem bez nehod a do nového roku všem hodně zdraví a jen to nejlepší! Aby platilo „Jak na Nový rok, tak po celý rok“…

Autor:uznevim


Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj
Hodnocení
Nelíbí 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Líbí
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10


Komentáře
Obrázek uživatelky
profil
praktické radySmajlík
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
 
 
 
Náš tip



NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY Zásady ochrany osobních údajů KONTAKT © Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !
Smajlíci: Copyright © Aiwan. Kolobok smiles