Stejně jako každý rok i letos nabízejí supermarkety možnost vrátit nevyhovující vánoční dárky z nepotravinového sortimentu. Učinit tak mohou většinou do 14 dnů od jejich zakoupení bez udání důvodu.
Zboží musí být navráceno v místě nákupu v nezměněném stavu, tedy v nepoškozeném a originálním balení, doložené účtenkou. Vrácení zboží se ale nevztahuje na produkty, které není možné vrátit z hygienických nebo morálních důvodů. Do této kategorie patří například spodní prádlo, holicí či depilační strojky, dálniční známky, SIM karty, knihy, CD nebo DVD nosiče a další.
Reklamaci zákazník uplatňuje v případě mechanického poškození nebo nefunkčnosti produktu v místě daného nákupu.
Jak vracet, jak reklamovat
Vrácení zboží:
- Obal nesmí být porušen
- Nevhodné vánoční dárky se vrací ve lhůtě 14 dnů od data zakoupení
- Vracejí se peníze, výměna za jiný výrobek není nutná
- Zákazník musí doložit nákup účtenkou
Reklamace:
- Zboží nemusí být v původním obalu
- Po přijetí reklamace ze zákona běží 30 denní lhůta na vyjádření se k závadě
- O uznání reklamace rozhoduje výrobce, servis, apod.
- Doložit účtenku není nutné; zákazník ale musí prokázat, že zboží zakoupil v daném obchodě
Zdroj: Albert