Hrajte s námi SUDOKU online !Hrajte s námi SUDOKU online ! Školní rok a prázdniny ve školním roce 2023/2024Školní rok a prázdniny ve školním roce 2023/2024 8 rad, než se rozhodnete vyběhnout8 rad, než se rozhodnete vyběhnout Pampeliškový med - nejoblíbenější receptyPampeliškový med - nejoblíbenější recepty
Chytrá žena na Facebooku
Kategorie
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
Sobota 20.04. 2024
Dnes má svátek Marcela
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 

Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY

Nekalé obchodní praktiky v předvánočním prodeji

21. 12. 2009 | Praktické rady

Obchodníci se v předvánočním období snaží více než kdy jindy zákazníky zaujmout, ne vždy se tak děje v souladu se zákonem. Za lákavými nabídkami často stojí nekalé praktiky typu neúplných informací o cenách nebo falešných slev.


Téměř dva roky platí novela zákona o ochraně spotřebitele, která provádí evropskou směrnici 2005/29/ES o nekalých obchodních praktikách vůči spotřebitelům na vnitřním trhu a která zakazuje klamavé a agresivní jednání podnikatelů. Přesto se nekalé praktiky u řady obchodníků stále objevují a v předvánočním čase jich ještě přibývá.


slevyPředvánoční období je pro některé nepoctivé podnikatele ideálním časem - každý potřebuje dárek, čím levněji, tím lépe, mnohdy se dárky shánějí na poslední chvíli. Spotřebitelé dostatečně nezvažují výhodnost nabídek, neporovnávají je s jinými a stávají se tak snadným cílem,“ říká Petr Jakubíček z občanského sdružení, které monitoruje výskyt nekalých obchodních praktik v České republice od účinnosti novely zákona o ochraně spotřebitele (tj. od 12. 2. 2008).


Pochybení se nejčastěji objevuje při uvádění informací o cenách - ty jsou často inzerovány jako neúplné, tj. bez daní a všech poplatků, které spotřebitel musí zaplatit. Ceny se tak zdají být na první pohled lákavě nízké, výsledná částka, kterou spotřebitel nakonec zaplatí, je však vyšší. Problémy se objevují rovněž u akčních prodejů. Zboží je inzerováno se slevou, skutečná cena zboží však zůstává stále stejná. Někteří obchodníci dále inzerují akční prodej, aniž by uvedli, po jakou dobu akce trvá (například do určitého data či do vyprodání zásob), a lákají tak zákazníky do svých obchodů, aniž by měli dostatečné zásoby odpovídající reklamě (jde o tzv. vábivou reklamu).


Před Vánocemi sílí i aktivita společností nabízející spotřebitelské úvěry. I zde by měli být spotřebitelé obezřetní a nespoléhat na lákavé nabídky, které nemusí být vždy tak výhodné. Spotřebitelé by měli nabídky důsledně zvážit a porovnat, zejména by se měli zajímat o výši RPSN, tj. roční procentní sazbu nákladů, která jim udává procentuálně podíl z dlužné částky, které musí za úvěr zaplatit (veškeré náklady spojené s úvěrem).


Pokud se spotřebitel setká s nekalým jednáním podnikatele, měl by o tom informovat dozorový orgán, kterým je ve většině případů Česká obchodní inspekce. Ta může uložit podnikateli pokutu až ve výši 5 mil. Kč“, dodává Petr Jakubíček.


Zdroj: Triky.eu


Simbelmine
ChytráŽena.cz



Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj


Komentáře
Obrázek uživatelky
profil
To by bylo trestních podání, možná by to nakrmilo prázdnou státní kasu!
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
 
 
 
Náš tip


NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY Zásady ochrany osobních údajů KONTAKT © Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !
Smajlíci: Copyright © Aiwan. Kolobok smiles