1. Důvěřuj, ale prověřuj! Heslo „nejnižší cena na trhu“ určitě přiláká nejednoho zákazníka, ale nejlevnější nemusí vždy znamenat nejlepší volbu. Než se rozhodnete pro nákup, ověřte si, jak byli s obchodníkem spokojeni jiní uživatelé. Zkontrolujte jeho stránky, zda obsahují reklamační řád a obchodní podmínky. Lidé často podceňují bezpečnostní rizika. Při výběru obchodníka je pro ně rozhodující pouze cena, navíc si o obchodníkovi dopředu nic nezjistí, proto se může snadno stát, že „naletí“ na podvodný e-shop, který je naláká na neobvykle nízké ceny.

3. Má vaše banka chargeback? Čtvrtina lidí má s nakupováním na internetu špatnou zkušenost. 44 % respondentů si v průzkumu postěžovalo na pozdní dodání zboží. Celých 42 % dotázaných už v minulosti zboží zakoupené v e-shopu reklamovalo. Jsou ale i případy, že vám zboží, které jste předem zaplatili kartou, nedorazí vůbec. Pokud se pak nedokážete s obchodníkem na vrácení peněz domluvit, může vám pomoci vaše banka. Tato služba se nazývá chargeback a jejím prostřednictvím lze v určitých případech žádat vrácení peněz na kartu. Klienti využívají této možnosti stále častěji, meziroční nárůst činí přibližně 50 %.
4. Zapnout a vypnout. Jednoduchým a efektivním řešením, jak mít online platby pod kontrolou, je možnost si online platby zapnout či vypnout dle potřeby. Ve svém internetovém bankovnictví si můžete sami povolit možnost platby přes internet pouze ve chvíli, kdy potřebujete nákup zaplatit. Když už máte v e-shopu nakoupeno, můžete opět online platby na své kartě zakázat.
5. Chraňte svůj počítač! Pokud chcete platit online skutečně bezpečně, měli byste dodržovat určitá pravidla. Základem je používat počítač, který máte plně pod kontrolou a kde je aktualizovaný software včetně antivirové ochrany. Klíčové je bedlivě chránit své citlivé údaje, a to nejen ty o platební kartě.