Hrajte s námi SUDOKU online !Hrajte s námi SUDOKU online ! Školní rok a prázdniny ve školním roce 2023/2024Školní rok a prázdniny ve školním roce 2023/2024 8 rad, než se rozhodnete vyběhnout8 rad, než se rozhodnete vyběhnout Pampeliškový med - nejoblíbenější receptyPampeliškový med - nejoblíbenější recepty
Chytrá žena na Facebooku
Kategorie
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
Pátek 19.04. 2024
Dnes má svátek Rostislav
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 

Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY

Jak reklamovat vánoční dárek?

29. 12. 2015 | Praktické rady
Může se stát, že některý z dárků, které najdeme pod stromečkem, nefunguje nebo má vady. Jak řešit reklamaci dárku? Věděli jste, že můžete obdarovanému postoupit právo reklamovat? Ale co když dárce pořídil zboží ve výprodeji či v akci? A jak je to s darovanými poukázkami či vouchery na zboží, pokud propásneme datum jejich platnosti?

Reklamace dárku se nijak výrazně neliší od reklamace jiného zakoupeného zboží. Problém je v tom, že prodejce může chtít prokázat, že zboží je od něho a že je v záruce. Většinou se tak neobejdete bez účtenky či přímé pomoci toho, od koho jste dárek dostali.

Záruka či odpovědnost za vady je součástí kupní smlouvy mezi prodejcem a kupujícím, v našem případě tedy dárcem. Právo uplatňovat reklamaci má výlučně on. V praxi většinou nikdo neověřuje, zda osoba, která reklamuje a přinese všechny doklady, byla skutečně kupujícím, často to ověřit ani nejde. Jinak je tomu ale u e-shopů, které identitu svých zákazníků znají a k reklamaci mohou vyžadovat pověření. Nejčastěji postačí účtenka či faktura.

jak reklamovat dárekChceme-li problémům předejít a být dobře připraveni, je nejlepší písemně postoupit obdarovanému právo reklamovat („Já, dárce, postupuji právo reklamovat na obdarovaného…“) nebo mu napsat plnou moc k uplatňování práva z odpovědnosti za vady („Já, dárce, zplnomocňuji obdarovaného, aby vyřizoval vše kolem konkrétní reklamace věci a přijímal případná plnění…“). Může se stát, že reklamaci sice obdarovaný úspěšně uplatní, ale peníze za neopravitelný výrobek přijdou na účet dárce, ze kterého bylo zboží placeno. Předejít tomu lze při sepisování reklamačního protokolu nebo právě pověřením od kupujícího.

A co když dárce pořídil dárek ve výprodeji či v akci? Zlevněné zboží se od toho zakoupeného kdekoliv jinde má lišit pouze cenou. Výprodej nikdy nesmí znamenat horší služby zákazníkovi, nezbavuje ho zákonných práv, jako je možnost reklamace. Řešení případných problémů má být stejné jako kdykoli jindy. Výjimkou je pouze situace, kdy si ve slevě kupujeme vadné, kazové či poškozené zboží. To musí být zlevněno a je logické, že vada, pro kterou zákazník dostal slevu a věděl o ní od začátku, není reklamovatelná. Koupíme-li si například bundu se špatným zipem s tím, že si ho vyměníme sami, nemůžeme za měsíc přijít zpět a bundu vracet, protože jsme si to s vlastní opravou rozmysleli.

Pokud jste dostali k Vánocům v dnešní době oblíbený poukaz či voucher na zboží, pozor na jeho platnost. Propásnete-li datum na něm uvedené, nemusí prodejce poskytnout nic, poukázka prostě propadne. Ačkoliv to vypadá nefér, že prodejce peníze dostane, ale nic neposkytne, už v minulosti rozhodl Nejvyšší soud ve prospěch prodejců a poukázku přirovnal k jogurtům. Je jen na zákazníkovi, jestli ho sní, nebo nechá datum spotřeby vypršet.

Zdroj: dTest


Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj
 



Komentáře
Žádné komentáře
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
 
 
 
Náš tip


NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY Zásady ochrany osobních údajů KONTAKT © Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !