Nejlepší velikonoční beránek?Nejlepší velikonoční beránek? 5 důvodů, proč nemůžete zhubnout5 důvodů, proč nemůžete zhubnout Pampeliškový med - nejoblíbenější receptyPampeliškový med - nejoblíbenější recepty Bezová šťáva a bezový sirup - nejoblíbenější receptyBezová šťáva a bezový sirup - nejoblíbenější recepty
Chytrá žena na Facebooku
Kategorie
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
Úterý 23.04. 2019
Dnes má svátek Vojtěch
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 
Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY
Dělená strava? Zase další dieta? Nebojte se, dělená strava spočívá v tom, že své jídlo dělíte na bílkoviny, sacharidy a neutrální potraviny.

O Vánocích jezte s mírou a vsaďte na zdravější varianty pokrmů

23. 12. 2018 | Vaření, recepty
Vánoční svátky by měly být svátky klidu a rodinné pohody. Pro mnohé Čechy se ale proměňují v období stresu a přejídání spojeného s trávicími potížemi, které vznikají ze špatné životosprávy, kořeněné a tučné stravy, nadměrného pití alkoholu i kouření. Vánoce nemusí nijak negativně ovlivnit naši hmotnost ani zdraví. A to dokonce ani v případech, kdy si dopřejeme tradiční jídla, jako je kapr či bramborový salát.

Během vánočních svátků se lidé určitě nemusejí vzdávat tradičních jídel. Vhodné je ale vybrat si pro jejich přípravu zdravější suroviny i technologické postupy. Kapra můžeme vařit, dusit, péct nebo zapékat, majonézu v bramborovém salátu lze nahradit jogurtem či trochou kvalitního oleje a místo destilátu si můžeme o svátcích připít třeba vinným střikem. Na trávení jsou navíc skvělé čerstvé bylinky. Důležité je zařazovat do stravy také dostatek ovoce a zeleniny i vhodných tekutin. Jedno malé pivo po obědě je přitom podle nutriční terapeutky na zažívání vhodnější, než třeba nealkoholický přeslazený nápoj.

O Vánocích jezte s mírou a vsaďte na zdravější varianty pokrmůVelmi důležitá je pak ve stravě také pravidelnost a umírněnost. Ideální je stravu rozložit do čtyř až pěti dávek jídla denně a poslední jídlo jíst minimálně dvě hodiny před ulehnutím ke spánku. Pokud dodržujeme pravidelnost a střídmé porce, pak nevadí ani řízek z kapra, nebo to, že si dopřejeme pár kousků cukroví. Vánoční hodování by se mělo omezit pouze na den či dva, nikoliv celý týden či dokonce více.

V neposlední řadě pak hraje významnou roli i pohyb, kterým lze efektivně vyvážit přebytečný přísun kalorií z jídla, nebo alespoň eliminovat jeho dopady.  Pokud si lidé o Vánocích chtějí v jídle dopřát, pak by určitě neměli zapomínat na pohyb.

Ten pomůže jednak eliminovat ukládání kil, umožní lidem lépe si pak vychutnat další dobroty a navíc přispěje i k tvorbě endorfinů, které celkově pozitivně ovlivní pocit ze svátků. Ideální je vyrazit na rodinnou vycházku do přírody.Naopak nezdravá strava, přejídání, stres a pasivní trávení volného času mohou vést nejen k přibývání na váze, ale také žlučníkovým kolikám, zánětům slinivky břišní, žaludečním problémům či dekompenzaci cukrovky.



Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj
 



Komentáře
Žádné komentáře
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
 
 
 
Náš tip

Dopřejte si krásná česká plastová okna.



NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY Zásady ochrany osobních údajů KONTAKT © Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !