Nejlepší velikonoční beránek?Nejlepší velikonoční beránek? MDŽ nebo Den matek?MDŽ nebo Den matek? Jak vyfouknout velikonoční vajíčkoJak vyfouknout velikonoční vajíčko Školní rok a prázdniny ve školním roce 2023/2024Školní rok a prázdniny ve školním roce 2023/2024
Chytrá žena na Facebooku
Kategorie
Velikonoční nadílka
Soutěžte s námi o 350 skvělých výher
do konce zbývá:
Přihlášení
Jméno :

Heslo :


  trvale

Dnes je
Pátek 29.03. 2024
Dnes má svátek Taťána
Vyhledávání
Doporučujeme
 
 
 

Naše speciály
ZAJÍMAVÉ TIPY

Češi jsou manekýni, co si potrpí na výprodeje

25. 09. 2014 | Finance
Ani kutilové, ani sportovci. Češi se hlavně rádi oblékají. Podle posledního průzkumu vydáme ročně za košile a sukně dvakrát tolik co za letenky či dovolenou a téměř třikrát více než za sportovní vybavení nebo nákupy v hobbymarketech.


1) Do nového se oblékáme po prázdninách

Pokud pomineme Vánoce, nejčastěji své platební karty v případě oblečení vytahujeme z peněženek začátkem podzimu. V době posezónních výprodejů nám výdaje rostou asi o 20 procent. Jen v září loňského roku klienti dvou velkých bank zaplatili za oděvy kartou téměř 450 milionů korun a provedli více než 410 tisíc transakcí. Průměrná platba v době podzimních výprodejů činí 1 120 Kč, více než 98 procent plateb kartou proběhne v kamenných obchodech. Pozitivní zprávou je, že tyto útraty zvládáme v rámci svých běžných výdajů a peníze si „nepůjčujeme“. Za oděvy platíme kreditkou jen zhruba v sedmi procentech případů.

Češi jsou manekýni, co si potrpí na výprodeje2) Cestování necháváme na poslední chvíli

Není překvapením, že za cestování nejvíce utrácíme v červenci a srpnu. Platby kartou za letenky nebo dovolenou, které zaplatíme přes internet nebo u cestovních kanceláří a agentur, rostou více než o 30 procent. Počet těchto transakcí oproti jiným měsícům stoupá zhruba o čtvrtinu. Obliba last minute nákupů mezi Čechy neklesá. Zajímavé je, že lidé kupují dovolenou častěji v září než v červnu. A to zhruba o 15 procent. Segment cestování má relativně vyvážené platby kartou na internetu a v cestovních kancelářích či agenturách platí.


3) Kutilové milují jaro, sportovci celý rok

Nemalé částky Češi utratí také za sportovní vybavení a nákupy v hobbymarketech. Obě skupiny ale mají odlišné nákupní chování. Sportovci utrácí v průběhu roku podobné sumy, jejich výdaje výrazněji rostou až o Vánocích. V průměru za jeden nákup utratí 1 430 korun, v prosinci je to 1 511 korun. Kutilové naopak mají žně mezi dubnem a červencem, kdy se uskuteční téměř 40 procent všech nákupů v hobbymarketech s průměrnou hodnotou 1 165 korun.

Zdroj: Era a ČSOB


Tento článek také můžete
* Přidat do oblíbených FACEBOOK Přidat na Facebook
GOOGLE Přidat na Google
TISK Vytisknout Linkuj
 
Čtěte také



Komentáře
Obrázek uživatelky
profil
A?Smajlík
Obrázek uživatelky
profil
hlavne na vyprodejeSmajlík
Aktuální soutěže
Komerční prezentace
 
 
 
Náš tip


NAVŠTIVTE NÁS ...
PŘIDAT MEZI OBLÍBENÉ NÁPOVĚDA VŠEOBECNÉ PODMÍNKY Zásady ochrany osobních údajů KONTAKT © Všechna práva vyhrazena   DESIGNED by   RSS 

Publikování nebo šíření obsahu serveru bez písemného souhlasu autora JE ZAKÁZÁNO !
Smajlíci: Copyright © Aiwan. Kolobok smiles

Mašle